Самочинне будівництво – оформлення та реєстрація

Прийняття Закону № 2363-VIII від 22.03.2018 «Про внесення зміни до пункту 9 розділу V «Прикінцеві положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо продовження терміну прийняття в експлуатацію об’єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт» сприяло тому, що Мінрегіон 03.07.2018 видав Наказ № 158, яким затверджено Порядок проведення технічного обстеження і прийняття в експлуатацію збудованих без дозволу приватних, садових, дачних будинків, будівель і споруд сільськогосподарського призначення (за класом наслідків СС1). Тобто,  індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки загальною площею до 300 кв. м, а також господарські (присадибні) будівлі і споруди загальною площею до 100 кв. м, збудовані з 5 серпня 1992 до 9 квітня 2015 року стало можливим ввести в експлуатацію по спрощеній процедурі.

Для цього, слід зробити декілька кроків, і ряд дій, які не завжди можливо зробити.

Перший крок – отримати техпаспорт на будинок шляхом звернення до місцевого Бюро технічної інвентаризації (БТІ) або до сертифікованого приватного експерта (інженера) та укладення договору щодо технічного обстеження будівлі.

Із власного досвіду.

Отримати технічний паспорт це означає замовити його виготовлення. Вигтовлення технічного паспорту потрібно буде оплатити. Тарифи залежать від того яка організація БТІ чи сертифікований приватний експерт буде це робити. Розраховуйте на суму приблизно 3 000 – 5 000 грн. Якщо у Вас уже є технічний паспорт, перевірте наявність ц ньому відмітки про технічне обстеження. Якщо така відмітка відсутня, то замовляйте новій технічний паспорт.

Другий крок – ввести будинок в експлуатацію, підготувавши необхідний пакет документів та звернувшись до органу Державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБІ) за місцезнаходженням будівлі або до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) цього населеного пункту.

Необхідні документи:

-        заява про прийняття будинку в експлуатацію,

-        1 примірник заповненої декларації про готовність об’єкта до експлуатації,

-        засвідчена копія документу, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою відповідного до цільового призначення, на якій розміщено будинок,

-        засвідчена копія техпаспорту (з відміткою про проведення технічного обстеження).

Введення будинку в експлуатацію здійснюється безкоштовно протягом 10 робочих днів з дня подання заяви. Декларацію реєструє місцевий орган ДАБІ. А для присвоєння поштової адреси необхідно ще звернутися до ЦНАП або до органу місцевого самоврядування.

Із власного досвіду.

Із зазначеного вище переліку документів труднощі виникнуть із засвідченою копією технічного паспорту.

Справа в тім, що нотаріуси не посвідчують копії технічних паспортів. Це може зробити, але не робить БТІ.

Вихід із ситуації є. Замовити новий технічний паспорт із виготовленням його засвідченої копії.

Третій крок – зареєструвати право власності через нотаріуса або ЦНАП.

Необхідні документи: заява, паспорт, ідентифікаційний код, документ (квитанція) про оплату адміністративного збору, зареєстрована декларація про готовність об’єкта до експлуатації, документ, що підтверджує право власності/оренди на земельну ділянку, технічний паспорт на будівлю.

Із власного досвіду.

З третім кроком також не все так просто.

Наприклад зареєстровану декларацію Ви не отримуєте. Про її реєстрацію буде тільки інформація на сайті ДАБІ.

До вказаного переліку слід додати ще втяг із Державного земельного кадастру на земельну ділянку.

Комментарии (3) на “Самочинне будівництво – оформлення та реєстрація”

  • Частка практика взяття кредиту та подання в заставу земельної ділянки на якій побудований самовільно будинок, або в майбутньому буде побудований, нам відомі такі випадки. При виконавчих провадженнях по стягненню заборгованості за кредитом застосовується вид забезпечення цивільного обов’язку для задоволення вимог кредитора, тобто переходить право власності на заставу. За ситуацій коли було не оформлене будівництво й будинок не узаконений, примусово виселяються з будинку фактичні власники та користувачі, єдиним захистом права на новостворене майно являється лише суд, який може тривати роками. А якщо б будинок чи інше майно було оформлене, то це був би окремий об’єкт цивільних прав та обов’язків від земельної ділянки й для банку, щоб стягнути будинок потрібно було б судитися, але в тому випадку коли грошова оцінка землі була меншою для погашення кредитних вимог. Водночас в узаконеному будинку можна зареєструвати неповнолітніх дітей, людей з обмеженою дієздатністю, що заборонить суду приймати рішення про примусове виселення, якщо це є єдиним житлом для них.

  • Спасибо за информацию.

  • Добрый вечер спасибо за информацию

Оставить комментарий